نگرانی نتانیاهو از احتمال صدور حکم بازداشت مقامات صهیونیستی در دادگاه بین المللی کیفری حمله موشکی به مواضع نظامیان صهیونیست در جولان اشغالی هلاکت سه نظامی صهیونیست در حمله مقاومت به کرم ابوسالم جلوگیری تشکیلات خودگردان برای آزادی اسیر فلسطینی رسانه عبری: مذاکرات آتش بس در آستانه شکست قرار دارد درگیری لفظی در جلسه کابینه رژیم صهیونیستی سردار غیاثی: امنیت و اقتدار امروز ما از نعمت ولایت است حمله موشکی حزب‌الله لبنان به «مرگلیوت» (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) حزب الله یک هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است زندان رفتن نتانیاهو فعلا منتفی شد اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی پروژه آمریکا برای مهار مقاومت یمن چیست؟ ماکرون خواستار دستیابی نتانیاهو به توافق آتش بس شد عملیات ویژه گردان‌های القسام در «کرم ابوسالم» + فیلم انفجار، کابل افغانستان را لرزاند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) حملات حزب‌الله لبنان در واکنش به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی ادامه دارد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) موساد و شاباک به شکست نظامی در غزه اذعان کردند شهرک نشینان شمال فلسطین اشغالی تهدید به شورش کردند نامه حماس به گروه‌های فلسطینی پیرامون گفت‌وگوهای آتش‌بس حماس: به فرمول یک توافق مشخص دست یافته‌ایم رئیسی: امروز در غرب شاهد تقابل جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم
سرخط خبرها

رشد قیمت مسکن در پی گرانی سیمان و فولاد| وعده‌های وزیر صمت در کنترل بازار مصالح ساختمانی بی سرانجام ماند

  • کد خبر: ۱۳۱۰۴۷
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
رشد قیمت مسکن در پی گرانی سیمان و فولاد| وعده‌های وزیر صمت در کنترل بازار مصالح ساختمانی بی سرانجام ماند
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفـت: بی‌توجهی به بازار مصالح ساختمانی و عدم مدیریت درست محصولات پر کاربرد در ساختمان یکی از مسائل تاثیرگذار در رشد قیمت مسکن است و علی‌رغم تمامی وعده‌های وزیر صمت در این حوزه شاهد نتیجه مثبتی نبودیم.

به گزارش شهرآرانیوز، عبدالجلال ایری در خصوص افزایش قیمت مصالح ساختمانی و نحوه مدیریت این بازار پرتلاطم گفت: یکی از موضوعات بسیار مهم در اجرای برنامه ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی نرخ مصالح ساختمانی است و طبیعتا هرچقدر قیمت مصالح ساختمانی مانند فولاد و سیمان افزایش پیدا کند، بهای تمام شده ساختمان‌ها نیز افزایش خواهند داشت.

این نماینده مردم در مجلس اظهار کرد: وزیر صمت هنگام دریافت رای اعتماد از مجلس وعده‌هایی را در خصوص کنترل بازار سیمان و فولاد مطرح کرد که متاسفانه به آن‌ها جامه عمل نپوشاند. به عنوان مثال وعده کاهش قیمت فولاد تا ۱۰ هزار و سیمان تا ۲۵ هزار تومان بوده که هم اکنون نرخ فعلی بازار با وعده وزیر فاصله بسیار زیادی دارد.

وی با بیان اینکه مصالح ساختمانی یکی از عوامل گرانی بازار مسکن به شمار می‌رود، اضافه کرد: بی توجهی به بازار مصالح ساختمانی و عدم مدیریت درست محصولات پرکاربرد در ساختمان یکی از مسائل مهم و تاثیر گذار در رشد قیمت مسکن در سال‌های اخیر بوده و علی رغم تمامی وعده‌های وزیر صمت در این حوزه شاهد نتیجه مثبتی نبودیم.

ایری اظهار کرد: در حال حاضر برای ساخت مسکن روستایی وام‌های ۲۰۰ میلیون تومانی در نظر گرفته شده که متاسفانه پرداخت آن با چالش‌های بسیار زیادی همراه بوده و هم اکنون نیز موانع زیای پیش روی متقاضیان برای دریافت تسهیلات مذکور است. این تأخیر‌ها در شرایطی رخ داده که قیمت مصالح ساختمانی نیز مسیر صعودی خود را پیش گرفته است، بی تردید تداوم این رشد قیمت‌ها، روستائیان را در ساخت مسکن علی رغم داشتن وام با مشکل مواجه می‌کند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس تأکید کرد: وزیر صمت خود را فردی دغدغه‌مند در حوزه کنترل مصالح ساختمانی نشان داد، اما آن چیزی که در ماه‌های مسئولیت وی شاهد بودیم، کم توجهی به این حوزه بوده است. ضمن اینکه گرانی افسارگسیخته کالا‌های اساسی و عدم تنظیم درست بازار کالا‌های مصرفی نیز از جمله گلایه‌های ما از عملکرد وزیر صمت است و وزیر محترم باید هر چه زودتر عملیات اجرایی جهت کاهش قیمت مصالح ساختمانی با تعامل سازنده با کارخانجات تولید سیمان و فولاد و رفع مشکلات تولیدکنندگان در زمینه‌های فوق را تسهیل کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->